Wednesday, October 20, 2010

Thursday, September 23, 2010

hijab

Wednesday, September 8, 2010

misery


sumpah. aku rasa penat sangat. penat sangat berlakon. bodoh semua ni. aku tak tahan dah. kenapa aku jadi mangsa mainan kau? kau tipu aku? kau mainkan aku? knp aku? bodoh. bodoh! aku menyesal. sumpah menyesal. kau anggap aku seperti barang permainan. kau buang aku mcm kain buruk. kau ingat aku apa setan?

menyesal aku tolong kau perempuan. lantak lah kau nak kembali kat setan tu ke ape. yang penting aku dah tolong kau. tolong kau jauh dari laki keparat tuh. aku malas dah.

Ya Allah. kau lindungi aku. ya Allah, kau jauhkan aku dari laki jenis macam tu. Ya Allah, kau tolong lah hamba mu ini. tak tertahan rasanya nak menanggung kecewa dan sedih ni. sumpah, aku takkan mainkan hati orang lain, sebab aku tahu betapa sakitnya dipermainkan.

ya Allah, temukan aku dengan jodoh yang benar-benar menyayangi aku. yang mencintai aku dengan sedalam-dalamnya. yang ikhlas terhadap diriku. aku tak berharap untuk mencintai, tapi mengharapkan lelaki budiman yang mencintai aku.


p/s: aku taknak raya, aku nak bersendirian, aku tak nak gembira pura-pura. i am in misery.shit i hate him damn much.

Tuesday, September 7, 2010

gugurnya kasih sayang

kenapa? mengapa? sakit hati, kesedihan melanda. oh, ini sebab lelaki durjana. aku percaya kau, rupanya kau tipu aku. aku ingat lagi kau kata macam ni, * saya single lagi, saya single sebab tunggu awak*
pergi mati dengan ayat manis kau. sumpah aku menyampah. kenapa lah kau hidup kat dunia ni kalau hanya tahu menipu?

Dan aku mengaku, kesilapan besar aku adalah mengenali kau. membenarkan kau masuk ke hati aku.damn. aku benci. Dan disebabkan kau, aku makin lupa Yang Maha Esa. aku makin jauh dengan Kau. maafkan aku wahai Tuhanku..Ya Allah, Kau sedarkan aku, Kau sedarkan aku bahawa Kau sentiasa di sisi aku. Aku sahaja yang buta ya Allah. Ampuni aku..

Aku tak nak ulang kesilapan sama. Sumpah. Aku nak pergi jauh. Jauh dari hidup tu. jauh dari lelaki yang tak boleh dipercayai. selamatkan aku ya Allah.

Kepada lelaki yang cuba menyembunyikan penipuan lelaki ini, aku maafkan kau. tapi aku tak boleh macam dulu dengan kau. maafkan aku.

Aku bukan perempuan yang lemah, yang mudah kau nk tindas. I am new . A new one. A new Fadhilah Hanani.

p/s: masih mempunyai keluarga dan rakan-rakan yang prihatin. kpd atiq, saya harap awk jgn kmbli pd laki tu. tuh jek saya harap. sbb tak nak awk kne tipu ngn laki tu.

Friday, August 13, 2010

lega

“Kita tak boleh nak dapat semua yang sempurna dan bagus2 saja. Jangan pandang pada kelemahan pasangan kita, tapi pandanglah pada kelebihannya. Walaupun dia tak romentik ke, tapi dia tak pukul2 anak isteri. Walaupun dia kat rumah asik tido je ke tak tolong buat kerja umah, sekurang2nya dia takde keluar melepak di kedai kopi (sekarang coffee house atau kopitiam plak). Walaupun dia tak berapa caring, tapi dia pun tak caring pada pompuan lain kat luar sana. Terimalah seadanya dia & bersyukurlah dia ada dan boleh menjadikan awak seorang perempuan yang berkahwin”.

nasihat ini sangat best. ala, saya cuma copy nasihat ini dari satu blog tu. tapi, serius, betul2 bagus. bagi kesan. sebab apa, kita sebagai wanita, kenalah fikir positif. semua orang tak sempurna. terima dia seadanya.

Sekurang-kurangnya kita ada pasangan hidup. Kat luar sana ramai yang hidup single dan solo.
Sekurang2nya pasangan hidup kita peduli pasal kita. Kat luar sana ramai pasangan hidupnya peduli pasal orang lain dari anak isteri sendiri.
Sekurang2nya pasangan kita ada kat rumah. Kat luar sana ramai yang pasangan hidupnya keluar tak balik2.
Sekurang2nya pasangan kita bercakap2 juga dengan kita. Kat luar sana ramai yang pasangan hidupnya haram tak bercakap dengan isteri tapi dengan pompuan lain mengekek2 di telefon.
Sekurang2nya pasangan kita hormat pada kita. Kat luar sana ramai yang pasangan hidupnya layan dia macam hamba abdi.

Bersyukur atas kurniaan-Nya. Mendapat pasangan hidup adalah antara tanda2 kebesaran-Nya.


p/s: moga aku bertemu jodoh dengan lelaki yang betul menyayangi aku. amin~