Friday, August 13, 2010

lega

“Kita tak boleh nak dapat semua yang sempurna dan bagus2 saja. Jangan pandang pada kelemahan pasangan kita, tapi pandanglah pada kelebihannya. Walaupun dia tak romentik ke, tapi dia tak pukul2 anak isteri. Walaupun dia kat rumah asik tido je ke tak tolong buat kerja umah, sekurang2nya dia takde keluar melepak di kedai kopi (sekarang coffee house atau kopitiam plak). Walaupun dia tak berapa caring, tapi dia pun tak caring pada pompuan lain kat luar sana. Terimalah seadanya dia & bersyukurlah dia ada dan boleh menjadikan awak seorang perempuan yang berkahwin”.

nasihat ini sangat best. ala, saya cuma copy nasihat ini dari satu blog tu. tapi, serius, betul2 bagus. bagi kesan. sebab apa, kita sebagai wanita, kenalah fikir positif. semua orang tak sempurna. terima dia seadanya.

Sekurang-kurangnya kita ada pasangan hidup. Kat luar sana ramai yang hidup single dan solo.
Sekurang2nya pasangan hidup kita peduli pasal kita. Kat luar sana ramai pasangan hidupnya peduli pasal orang lain dari anak isteri sendiri.
Sekurang2nya pasangan kita ada kat rumah. Kat luar sana ramai yang pasangan hidupnya keluar tak balik2.
Sekurang2nya pasangan kita bercakap2 juga dengan kita. Kat luar sana ramai yang pasangan hidupnya haram tak bercakap dengan isteri tapi dengan pompuan lain mengekek2 di telefon.
Sekurang2nya pasangan kita hormat pada kita. Kat luar sana ramai yang pasangan hidupnya layan dia macam hamba abdi.

Bersyukur atas kurniaan-Nya. Mendapat pasangan hidup adalah antara tanda2 kebesaran-Nya.


p/s: moga aku bertemu jodoh dengan lelaki yang betul menyayangi aku. amin~

1 comment:

Shukri Mohd Ali said...

moga kamu bertemu jodoh yang saling menyayangi kamu (^_^)