Thursday, April 15, 2010

sahabat

Sahabat,
Kau apa khabar?
Sudah lama aku tidak bertemu dengan mu,
Selalu,
aku tanyakan khabar kau melalui Roslina,

Sahabat,
kita sudah tidak macam dahulu,
aku rindu saat dulu.

Sahabat,
Dulu, kita pergi sekolah bersama-sama
Sejak dari tingkatan 1 hingga tingkatan 5,
Boleh dikatakan setiap hari pada masa itu kita bertemu,
Aku rindu saat itu,
Saat kau gembira bersamaku,
Saat kau sedih,
Saat kita belajar bersama-sama di rumah cikgu Mariam,

Sahabat,
aku betul rindu padamu,
kenapa persahabatan kita jadi begini?
Adakah disebabkan perbeezaan ideologi?
Aku rindu pada kau..
Betul, rindu.

Sahabat,
aku minta maaf banyak-banyak pada kau,
Kita tidak boleh macam dulu ke?
Adakah aku buat silap pada kau?

Sahabat,
Jika aku pulang ke rumah,
Sudah pasti, aku akan cuba lalu di hadapan rumah kau,
dengan berharap kau ada di hadapan rumah,
Mungkin aku boleh bertegur sapa dengan kau,
Tapi,
hampa, kau selalu tiada,
Mungkin jika aku ternampak kau,
Mungkin kita boleh keluar berjalan bersama-sama,
Seperti yang kita buat dulu-dulu..
DULU-DULU..
Aku betul rindu kita yang DULU-DULU..



Betul Rindu..
Maafkan aku sahabat jika aku melukakan hati kau..





6 comments:

roslina sahidin said...

ala dila..jgn la touching..sdey aku..huhu..

diLLa hanani said...

huhuu..tak leh tak leh..
taching jugak..

Shukri Mohd Ali said...

huhuhu...

musang itu sdang pusing2 menangis...

dan eh...? gadis bercermin mata itu lagi? hehehe =)

diLLa hanani said...

heheh..musang adelah duta blog dila, cumil kan dia nanges pusing2...sedih btol


eheh..ye..ye..gadis bercermin mata..

Shukri Mohd Ali said...

itula...sedih betul sbb tak tau nama gadis bercermin mata tu...eh silap! sedih betul sebab tengok musang tu nangis pusing2...nak pinjam jap la musang tu...letak dlm blog shuk...lalala~

diLLa hanani said...

hahah..gadis bercermin mata tuh namanya roslina sahidin la.....dan..dan..yang bercermin mata tengah2 tuh farah.

bole jek pinjm musang dila..hehe