Saturday, April 17, 2010

Untukmu sahabat-roslina

Saya ada sahabat. Nama dia roslina. Saya berkawan dengan dia sejak sekolah menengah. Kami berkawan rapat sejak tingkatan 4. sebelum tingkatan 4, kami tak pernah bertegur sapa kerna kami menganggap dia atau aku sombong. Ok, senang cakap, lain geng la.

Masa tingkatan 4, di SMK Telok Datok, aku duduk sebelah dia. Fine, mula-mula rasa kekok dan malu. Cakap dengan dia pun kena sembunyikan perangai sebenar aku, sebab dia, mak aih, lembut gila.

Ok, fine.Jeles la, sebab semua lelaki suka kau sebab kau lemah lembut, dan aku pulak ganas tak hengat.Tapi aku relax jah, haha.
Camne ntah leh rapat dengan kau sampai hari ini, dan aku harap sampai bila-bila.

Tapi serius, aku masih ingat manusia-manusia yang cakap macam ini kat kau,

"Eh, Ros, kau kawan dengan dila? Macam langit dengan bumi."
"ros, saya rasa awak dah pandai melawan cakap saya sebab awak kawan dengan dila"
"Ros, tak sangka kau boleh kawan dengan dila yang macam tu"
"Ros da pandai dah cakap macam itu, belajar perkataan itu dengan dila ek?"

Hey, ok. aku bukan jahat, tapi aku mulut yang laser, maksud aku, aku cakap perkara yang benar. kalau aku rasa perkara itu salah, aku terus cakap benda tu salah. Dan ros, korang selalu buli ros. Dia tak pandai nak melawan. Tu dulu la, sekarang ros da berubah.

Ros, sila jauhi cikgu tak berguna tuh. aku masih benci cikgu yang macam harem tuh. patut la dulu aku belajar sains masa tingkatan 2 tak pernah dapat A. huh.~

Aku sayang kau ros, kau lah kawan aku sampai bila-bila
Maaf jika aku ada lukakan hati kau.
Dan kau sangat memahami aku.
hey, kita sekepala kan rupa-rupanya.
I thought we're different, yela, U lembut2, I keras2.
huhu..ramai tak sangka kita kawan baik.


Sempena birthday kau pada hari ini, aku nak ucapkan Selamat Menyambut Hari Ulang tahun Kelahiran yg ke-20. Tak tahu da ke berapa kali aku wish kat kau.
heh, baju tu cantik an? haha. seb bek aku da beli awal-awal hadiah utk kau,. Tiada tuntutan ag taw.

Love u sayang amat ketat. ketat sampai melekat.

Nak tunjuk gamba2 kita yang dalam simpanan aku sejak sekolah - matrik - universiti

SEKOLAH









MATRIK




UNI






p/s: esok kita g makan SR k dear. heh~

7 comments:

Shukri Mohd Ali said...

uh...terharunya...shuk tak ada sahabat sebaik itu...huhuhu...mungkin sbb shuk ni pelik dan teruk kot.

moga persahabtan kamu berdua kekal selamanya =)

diLLa hanani said...

haha..syuk, kita jgn menyalahkan diri. syuk rmai jek kwn..dila tak rmai yg nk kwn ngn dila. huhu. tapi dila nk kwn ngn syuk? haha


tengs, moga smp akhirat. insyaallah

roslina sahidin said...

tq so much my dear friend..for everything..=)sy syg kamu lebih dr diri sy sendiri..*mmuah*

diLLa hanani said...

huhu..ros, terharu..

ko kne syg diri kau dlu lbh dari aku..bhy cmtuh..aku takot aku keciwakn ko.hehe

Hamdi Ali said...

kak dila, sambutla cinta sahabat ko tuh! haha. bersahabat hinga ke syurga... bak kata pecal tahir, SAMPAI SYURGA!!!

diLLa hanani said...

hehe..da lame smbut da cinta sahabt..=)


pecal tahir? tepok pon sedap..haha..

Shukri Mohd Ali said...

hehe...